Kjevik Flyklubb ble stiftet 2. februar 1947, og er i dag en klubb med rundt 70 medlemmer. Kjevik Flyklubb eier for tiden en Piper Warrior III - LN-KFK.

I 2014 ble det etablert en veteranflygruppe i klubben som eier LN-ACK - Army Cub, 1953-modell.

Klubben har egen skoleavdeling med skoletillatelse for PPL-A og mørkeflyging. Mer info finnes under Flyskolen.

Vi arrangerer forskjellige temakvelder som blir annonsert her på hjemmesiden og på Facebook.

Hvor finner du oss?

De av dere som kommer luftveien for å besøke oss har to parkeringsmuligheter.

1. Langtidsparkering skjer på oppstillingsplass etter anvisning fra tårnet.
  2. Korttidsparkering kan også gjøres på samme sted, men er du bare på dagsbesøk kan du på forespørsel til tårnet få lov til å parkere foran hangaren. For å kunne takse hit må du kalle opp vakta på 121.90MHz og spør om de kan åpne bommen for deg.
    Fra oppstillingsplassen foran hangaren vil du kunne se den hvite klubbhytta ved siden av hangaren med et stort "Kjevik Flyklubb" skilt på.

Første onsdag i måneden er normalt klubbdag, men om sommeren er det en del aktivitet andre dager også. Helgene er som regel de periodene da det er størst sjanse for å treffe likesinnede. Alle arrangementer blir annonsert på hjemmesiden og på Facebook.

Timepris for LN-KFK: kr. 1800,- fra og med 01.04.2022

Konto for innbetalinger: 2840 32 05259