Årsmøte PDF Skriv ut E-post
Skrevet av Per Norgaard   
onsdag 03. februar 2010 22:42

Styret minner om årsmøte onsdag 10. februar kl 1900 i Terminalbygningen.

Fullstendig saksliste med nødvendige sakspapirer, er lagt ut i Klubbhytta idag.

Per

 

 
Nye funksjoner på hjemmesiden PDF Skriv ut E-post
Skrevet av Rolf Sigurd Løvland   
søndag 31. januar 2010 10:38

I den senere tid har de observante muligens fått med seg noen små endringer på hjemmesiden. Det gjelder først og fremst terminlsten som er lagt til på høyre side i menyen over. Her finner du en oversikt over arrangementer i regi av Kjevik flyklubb, og andre relevante arrangement.

Inne på medlemsmenyen er det to nye valg. Forslagskasse er et skjema der man kan fylle inn ønsker til temakvelder. Disse blir sendt til skolesjef. Det andre er et arkiv der man kan lese nyheter som har vært publisert på klubbens hjemmesider helt tilbake til 1999. 

Om du fremdeles ikke har fått eget brukernavn og passord til medlemssidene kan du ta komtakt på e-post med webmaster. Det samme gjelder om du har glemt brukernavnet eller passordet ditt.

 
Årsmøte 2009 PDF Skriv ut E-post
Skrevet av Per Norgaard   
fredag 08. januar 2010 16:42

 Det innkalles herved til årsmøte i Kjevik Flyklubb:

Onsdag 10 februar 2010 kl 1900 i Avinors møtelokale 2 etg i Terminalbygningen på Kjevik

Vanlige årsmøtesaker.

Forslag til saker som ønskes behandlet, må sendes styret senest 2 uker før møtet. Fullstendig saksliste med dokumenter vil være tilgjengelig i Klubbhytta 1 uke før møtet.

Denne innkalling er også tilsendt samtlige medlemmer pr. e-post.

Per

 

Sist oppdatert fredag 08. januar 2010 16:51
 
Motorvarmer og startrutiner PDF Skriv ut E-post
Skrevet av Øivinn Bruce   
søndag 24. januar 2010 22:37

Disse reglene gjelder for begge flyene våre. Hvis det er temperatur lavere enn 0 grader, eller det har vært kaldere enn 0 grader i timene før du skal fly SKAL motoren forvarmes. Hvis motorvarmeren har stått på er alt i orden. men hvis forrige flyger har glemt å sette den i må motoren forvarmes. Kupevarmern som står i hangaren skal brukes og det skal varmes i minst en time før en prøver å starte motoren. det skal være godt og lunt i motorrommet. Dette betyr at hvis det er veldig kadt (-10 eller mer) kan det være  nødvendig å varme lenger.

Bruk av starter:

Starterne i våre fly er ikke det samme som på en bil. de er laget med så lite materiale som mulig pga vekt og blir derfor fort overopphetet. Derfor skal det  "kinnes" i maksimalt 10 sekunder. så skal det være minst 20 sekunder pause før du "kinner" på nytt. hvis du trenger mer enn 6 slike forsøk skal starteren ha pause i minst 30 Minutter før du prøver på nytt. Hvis du tar 30 minutter pause må du sette på motorvarmeren igjen eller bruke vifteovnen

Øivinn 

Sist oppdatert mandag 25. januar 2010 17:24
 
Nå er det jul PDF Skriv ut E-post
Skrevet av Per Norgaard   
tirsdag 22. desember 2009 23:06

Styret vil med dette ønske alle flyvenner en riktig GOD JUL og et GODT NYTTÅR, med håp om mye fint vær og aktiv flyging. Vi sees i hytte og hangar.Smile

Per

 

 
«StartForrige4142434445464748NesteSiste»

Side 47 av 48
 
METAR
2017/08/22 23:50 ENCN 222350Z AUTO 05005KT 9999 SCT110/// BKN200/// 09/09 Q1020
TAF
2017/08/22 18:37 TAF ENCN 221700Z 2218/2221 21008KT 9999 FEW040
LN-KFK
Operativ VFR-natt
VFR dag
05:22 - 21:37
Brannvakt
Inaktiv
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner