Kom i gang igjen - kurs - 2016. NB! Dato endret til 11. mai!!! PDF Skriv ut E-post
Skrevet av Dmytro Yakovenko   
onsdag 13. april 2016 11:55

Det går mot lysere tider og det er på tide å komme seg i lufta igjen.

 

Kjevik Flyklubb arrangerer Kom-i-gang-igjen kveld den 11. mai 2016 kl. 19:00. Kurset er laget for alle medlemmer som ikke har flydd på en stund men som innehar gyldige sertifikater eller vurderer å ta opp sertifikater på nytt. Det kan være mange årsaker til at det går en stund siden sist man var ute og fløy og uansett årsak kan man etter en stund føle seg "rusten" og ukomfortabel med å legg ut på egenhånd. Da passer et "kom-i-gang-igjen" kurset veldig bra!

 

Formålet med kurset er å gi en oppfriskning av relevant operativ informasjon, flyet vårt og planleggingsaktiviteter i forkant av en flytur (luftrom, W/B, utstyr, nødprosedyrer, bruk av planleggingsverktøy og kart samt andre internettbaserte hjelpemidler).

 

Det blir servert enkel bevertning. Deltakelse i kurset er gratis til alle medlemmer i Kjevik Flyklubb.

For påmelding send en e-post til dmytro.yakovenko(at) uia.no, påmeldingsfristen er Fredag, 6. mai 2016.

Sist oppdatert fredag 06. mai 2016 11:17
 
Viktig melding til alle piloter - Oppdatert prosedyre for motorvarmeren PDF Skriv ut E-post
Skrevet av Dmytro Yakovenko   
mandag 29. februar 2016 14:18

Prosedyren for bruk av motorvarmeren ble oppdatert mht riktig bruk av jordfeilbryteren. En ny full prosedyre er nå lagt ut på medlemssidene --> Klubbdukumenter -->Flyplanlegging

For å ta på motorvarmer:

1) Sjekk at «inverter» er plugget i stikkontakten i veggen og at bryteren er satt til «OFF» (ikke lys i bryteren). Den gule jordfeilbryteren skal være satt i "inverteren" og ledningen koblet til denne.
2) Trekk ut skjøte-ledningen slik at den når frem til motor rommet på flyet og plugg denne inn i kontakten til varmeren i motorrommet på flyet
3) Sett bryteren på «inverteren» til «ON» (lys i bryteren)

4) Trykk inn knappen merket "RESET" på den gule jordfeilbryteren. NB! Hver gang motorvarmeren har vært slått av eller koblet fra, må "RESET" knappen trykkes inn for at varmeren skal virke igjen.

5) Kjenn etter at varmeelementet under bunnpannen på motoren blir varm (går rimelig fort)
6) Legg sovepose over cowlingen på flyet

Slå av motorvarmeren:

1) Sett bryteren på «inverteren» til «OFF» (ikke lys i bryteren)
2) Koble fra skjøteledningen i motorrommet på flyet, kveile ledning opp og heng den på stativet bak i hangaren

NB! KOBLE ALDRI SKJØTELEDNINGEN DIREKTE I «Inverter»

 
Saksliste og sakspapirer til årsmøte 2016 er nå lagt ut PDF Skriv ut E-post
Skrevet av Dmytro Yakovenko   
torsdag 11. februar 2016 14:33

Saksliste og sakspapirer til årsmøte 2016 ligger under "Klubbdokumenter". Minner også om at årsmøte gjennomføres på torsdag, 18. februar, kl. 19:00 i Avinors møtelokaler på Kjevik lufthavn (2.etg).

 
Part SERA og Part NCO PDF Skriv ut E-post
Skrevet av Morten Borgen   
lørdag 27. februar 2016 13:55

For de som synes det er vanskelig å finne fram i den jungelen av regelverk som eksisterer hos Luftfartstilsynet og EASA, finner dere linken til våre to mest benyttede regelverk her:

Part SERA (tidligere BSL F 1-1)

Part NCO (tidligere BSL D 3-1)

Morten / Skolesjef

 

 
Ny timepris LN-KFK PDF Skriv ut E-post
Skrevet av Dmytro Yakovenko   
fredag 29. januar 2016 09:58

Timeprisen på LN-KFK er oppdatert. Ny timepris er kr. 1380,- fra og med 29.01.2016.

 
«StartForrige1234567NesteSiste»

Side 6 av 7
 
METAR
2018/11/21 16:20 ENCN 211620Z 03012KT 9999 FEW013 BKN024 02/01 Q1032
TAF
2018/11/21 15:36 TAF TAF ENCN 211400Z 2115/2122 05010KT 9999 -RA SCT008 BKN012 TEMPO 2115/2122 SCT012 BKN018
LN-KFK
Operativ VFR-natt
VFR dag
07:41 - 16:46
Brannvakt
Inaktiv
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner